Úvodní stránka Aktuálně z Nemocnice Na Pleši Odstartovali jsme letošní ročník projektu Kvalita očima pacientů

Odstartovali jsme letošní ročník projektu Kvalita očima pacientů

Publikováno: 31. 05. 2015

Jako první jsme letos zahájili sběr dat v projektu Kvalita očima pacientů.

Kvalita zdravotnických zařízení očima pacientů

Projekt Kvalita očima pacientů (KOP) je měření kvality zdravotní péče prostřednictvím dotazníkového průzkumu mezi pacienty. Na základě sběru dat jsou vyhodnocována a srovnána jednotlivá zdravotnická zařízení v rámci ČR, a to jak státní, tak soukromá zařízení, celé nemocnice i jednotlivá odborná pracoviště. Výrazně nadprůměrným pracovištím pak uděluje Ministerstvo zdravotnictví Certifikát Spokojený pacient v těchto kategoriích:

  • Lůžková zdravotnická zařízení
  • Lékaři lůžkových zařízení
  • Sestry lůžkových zařízení
  • Rehabilitační pracovníci lůžkových zařízení

Výstup z měření pacientům poskytuje objektivní a průkazné informace o kvalitě péče v jednotlivých institucích. Výsledky projektu dokáží porovnat mezi sebou kvalitu nejen celých zdravotnických zařízení, ale i jednotlivých odborných pracovišť v různých zařízeních po celé republice.

Nejspokojenější pacienti ve Středočeském kraji jsou u nás

Nemocnice Na Pleši v loňském roce získala celkově druhé nejlepší hodnocení ze všech zúčastněných a pyšní se tak prvenstvím s nejspokojenějšími pacienty ve Středočeském kraji. Loni jsme se tak svým výsledkem zařadili na třetí příčku historicky nejlepších výsledků spokojenosti pacientů.

Pacienti v dotazníku hodnotili v osmi kategoriích kvality celkem 50 indikátorů. Dimenze kvality tvoří následující oblasti:

  1. Přijetí pacienta do zařízení
  2. Respekt – ohled – úcta k pacientovi
  3. Koordinace a integrace péče o pacienta
  4. Informace a komunikace s pacientem
  5. Tělesné pohodlí pacienta
  6. Citová opora pacienta
  7. Zapojení rodiny a blízkých do léčby pacienta
  8. Propuštění pacienta ze zařízení

Nejlépe jsme si vedli v kategorii "Zapojení rodiny". Ta zahrnuje vedle možností kontaktů pacienta s rodinou například také komunikaci lékaře s rodinou pacienta, vysvětlení následné péče po propuštění pacienta atd. Vynikající výsledky jsme získali také v oblasti přijetí a propuštění pacienta ze zařízení a velmi dobře nás pacienti hodnotí ohledně tělesného pohodlí, ohleduplného chování personálu či informovanosti.

Letošní sběr dat jsme zahájili v březnu, sběr dotazníků probíhá zhruba 2 měsíce. Věříme, že děláme všechno pro to, aby naši pacienti byli u nás stále spokojenější, a že i tento rok své vrcholové pozice obhájíme.

Nemocnice Na Pleši s.r.o.
262 04, Nová Ves pod Pleší 110

Máte dotaz? Zavolejte nám:
+420 318 541 500